مراحل تعویض گلس گوشی موبایل

در این مقاله با مراحل تعویض گلس گوشی موبایل و لوازم و ابزار لازم جهت تعویض گلس شکسته گوشی موبایل و تعمیر گلس شکسته گوشی آشنا خواهید شد.

آیا همیشه باید برای تعویض گلس گوشی موبایل اقدام کنیم؟

در صورتی که بخواهیم به سوال فوق، فقط با یک کلمه پاسخ دهیم، باید بگوییم «خیر»!! اگر می‌خواهید در مورد لایه ها و اجزاء و قطعات مختلف صفحه نمایشگر گوشی موبایل و خرابی تاچ ال سی دی گوشی موبایل اطلاعات کاملی به دست بیاورید، حتما بر روی نام مقاله کلیک کنید. ما در این مقاله، به طور مفصل در این خصوص صحبت کرده‌ایم.

اگر بدشانس باشید و به این نتیجه برسید که تاچ و ال سی دی گوشی موبایلتان شکسته است، بایستی هزینه بیشتری برای تعویض گلس موبایل بپردازید. در این حالت، تعویض گلس گوشی موبایل توسط دستگاه ها و تجهیزات تعویض گلس که بصورت مخصوص برای این کار ساخته شده‌اند، طی چند مرحله انجام می‌شود. 

مراحل تعویض گلس گوشی موبایل

اگر بخواهیم گلس آسیب دیده‌ی روی ال سی دی گوشی موبایل را تعویض کنیم و گلس سالم را روی ال سی دی پرس لمینت کنیم یا بچسبانیم، باید از دستگاه های تعویض گلس موبایل استفاده کنیم. به طور کلی، فرآیند تعویض گلس گوشی موبایل طی سه مرحله به انجام می‌رسد:

  1. جداسازی گلس گوشی موبایل
  2. اتصال یا پرس لمینت گلس گوشی موبایل
  3. حباب زدایی یا جباب گیری گلس گوشی موبایل

در ابتدا، بایستی گلس آسیب دیده توسط دستگاه جدا کننده گلس گوشی موبایل یا دستگاه سپراتور گلس موبایل، جدا شود. پس از آن، تعمیرکار از سیم جدا کننده استفاده می‌کند تا گلس را از ال سی دی گوشی موبایل جدا نماید. سپس، ال سی دی موبایل داخل دستگاه تعویض گلس یا پرس لمینتور گلس موبایل قرار داده می‌شود تا عملیات اتصال گلس جدید به ال سی دی به انجام برسد. در پایان، ال سی دی دارای گلس جدید را داخل دستگاه حباب گیر گلس موبایل قرار می‌دهند تا حباب های موجود مابین لایه های تاچ و گلس و ال سی دی از بین رود. 

مرحله اول: جداسازی گلس موبایل از ال سی دی موبایل

این مرحله توسط یکی از دستگاه های سپراتور تعویض گلس CP-201 و یا CP-404 انجام می‌شود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به این دلیل به این دستگاه سپراتور نیز گفته می‌شود چون این کلمه از فعل انگلیسی Separate به معنای جدا کردن مشتق شده است. این دستگاه به منظور گرم کردن چسب OCA مابین لایه تاچ و لایه ال سی دی گوشی های فلت Flat همانند اتو تولید حرارت می‌نماید. اما در خصوص گوشی های اج Edge عکس حالتِ گفته شده، بهتر است که مجموعه گلس و ال سی دی سرد شوند. 

تفاوت این دو دستگاه در واقع، در نوع جداکردن می‌باشد. دستگاه جدا کننده گلس موبایل CP-201 بر اساس انتقال گرما و ایجاد خلا یا وکیوم عمل نموده و جداسازی گلس از ال سی دی را بر روی گوشی های موبایل فلت Flat انجام می‌دهد. ولی در گوشی های سری جدید و بالاخص در سری اج Edge گوشی های سامسونگ بایستی از دستگاه جدا کننده گلس (دستگاه سپراتور تعویض گلس) CP-404 استفاده شود. این دستگاه بر اساس انتقال سرما بین -180 الی -230 درجه سانتیگراد و بدون کوچکترین آسیب به مجموعه گلس و ال سی دی، عمل می‌کند. به همین دلیل به دستگاه CP-404 دستگاه فریز گلس موبایل گفته می‌شود.

مرحله دوم: اتصال یا پرس لمینت گلس موبایل

این مرحله توسط دستگاه تعویض گلس گوشی موبایل KONo.2 و یا MT-12 به انجام می‌رسد. این دستگاه ها به نام دستگاه لمینت تعویض گلس موبایل نیز شناخته می‌شود. مجموعه انفورماتیک پارسه این دستگاه ها را به نمایندگی انحصاری از شرکت معتبر M-Triangel به همکاران محترم معرفی و پیشنهاد می‌نماید.

دستگاه تعویض گلس گوشی موبایل KONo.2 ساخت برند معتبر M-Triangel در واقع یک دستگاه صنعتی است و عملیات لمینت و پرس گلس موبایل توسط این دستگاه در یک مرحله، و عملیات حباب گیریِ حداکثری در مرحله دیگر به انجام می‌رسد. همچنین، پمپ باد این دستگاه در خارج از دستگاه نصب می‌شود. ولی نقطه قوت آن، وجود فک بلند در این دستگاه و انجام عملیات تعویض گلس برای هر دو نوع گوشی فلت Flat و اج Edge و لبه دار می‌باشد. 

دستگاه پرس لمینتور گلس موبایل MT-12 نیز ساخت برند معتبر M-Triangel بوده و عملیات تعویض گلس موبایل و پرس لمینت و حباب گیری آن، به صورت تمام اتوماتیک داخل دستگاه انجام می‌شود. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به قالب Mold های متنوع، موتور قوی جهت مکش یا وکیوم و جذبِ حداکثریِ حباب اشاره کرد. اگر چه امکان تعویض گلس موبایل های اج Edge با این دستگاه فراهم است، ولی برای عملیات پرس لمینت و تعویض گلس گوشی های فلت Flat طراحی شده است. 

مرحله سوم: حباب گیری گلس موبایل

همانگونه که در بالا اشاره شد، عملیات حباب گیریِ گلس گوشی موبایل توسط دستگاه های KONo.2 و MT-12 به انجام می‌رسد. 

مجموعه انفورماتیک پارسه به عنوان یکی از شرکت های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور، افتخار دارد علاوه بر فروش و پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش دستگاه ها و تجهیزات تعمیر موبایل، پس از برگزاریِ دوره های آموزشی تعویض گلس گوشی موبایل، گواهینامه رسمی مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور را به همکاران محترم تقدیم نماید.

[به این محتوا، امتیاز دهید]

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *