لوپ تعمیرات موبایل و تلویزیون

انواع مختلفی از لوپ تعمیرات و میکروسکوپ ها در بازار وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در دو طبقه بندی کلی دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی نمود. در این مقاله با تفاوت میکروسکوپ تعمیرات موبایل و تلویزیون در دو نوع دیجیتال و آنالوگ آشنا خواهید شد. 

لوپ تعمیرات موبایل و تلویزیون | لوپ دیجیتال و آنالوگ

لوپ یا میکروسکوپ در حوزه های مختلف جهت بررسی های فنی و کارشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از آن جمله، می‌توان به تعمیرات موبایل، تلویزیون، لپ تاپ، هارد، کارهای آزمایشگاهی اشاره نمود. لوپ یا میکروسکوپ از مهم ترین ابزار تعمیر در حوزه های مختلف است و وسیله ای است که به کمک آن، می‌توان برد گوشی موبایل یا تلویزیون یا لپ تاپ یا انواع برد ها را با میزان بزرگنمایی و زوم معقول و مناسب مشاهده نموده و تعمیر کرد. 

از دیگر استفاده ها و کاربردهای لوپ یا میکروسکوپ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایشگاه های طبی و پاتوبیولوژی جهت رویت نمونه خون و نمونه های سرطانی
  • رویت سلول های جانوری، گیاهی، قارچ ها و مشاهده ویروس ها در آزمایشگاه ها و کارهای آزمایشگاهی
  • مشاهده انواع و اقسام فسیل ها، سنگ ها و کانی ها در کارهای زمین شناسی

رویت جواهرات و سنگ های قیمتی، رویت سطح برگ درخت، رویت اسکناس و کاغذ رویت سنگ و چوب و در نهایت، مشاهده مدارهای چاپی الکترونیکی از کاربردهای کلی و عمومی لوپ ها یا میکروسکوپ ها می‌باشند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین لوپ تعمیرات یا هر نوع میکروسکوپ در انواع دیجیتال و آنالوگ داشته باشیم، باید بگوییم که لوپ دیجیتال (میکروسکوپ دیجیتال) دارای یک صفحه نمایش یا مانیتور است که توسط آن می‌توان بدون نگاه مستقیم به شیء مورد نظر از طریق عدسی های چشمی، جزئیات را مشاهده نمود. ولی به هنگام کار با لوپ آنالوگ (میکروسکوپ آنالوگ) بایستی از عدسی های چشمی استفاده کرد. کاربر، چشمانِ خود را بر روی عدسی های چشمی گذاشته و بسته به میزان بزرگنمایی لوپ یا میکروسکوپ، می‌تواند جزئیات عملیاتی را که توسط دستان خود انجام می‌دهد، مشاهده نماید. 

لوپ تعمیرات | لوپ دیجیتال و آنالوگ

تبدیل لوپ تعمیرات دیجیتال به میکروسکوپ تعمیرات آنالوگ

همانطور که اشاره شد، لوپ تعمیرات یا در کل میکروسکوپ دیجیتال، لوپ آنالوگی است که به جای نگاه مستقیم به شی ء مورد نظر از طریق عدسی های چشمی، با کمک مانیتور دیجیتال می‌توان تصویر را به آن منتقل نمود و جزئیات عملیات را مشاهده کرد. 

برای تبدیل لوپ آنالوگ به دیجیتال، راهکارها و گجت های واسط وجود دارد که به کمک آنها می‌توان، تصویر را از طریق عدسی های چشمی به یک مانیتور یا دوربین انتقال داد. اما آیا لوپ دیجیتال مزیت و برتریِ خاصی نسبت به لوپ آنالوگ دارد؟

لوپ آنالوگ یا دیجیتال ؟

واقعیت این است که در بین تعمیرکاران و استفاده کنندگان در طیف گسترده ای از کاربردهای لوپ یا میکروسکوپ، با قاطعیت و قطعیت نمی‌توان گفت که الزاما لوپ تعمیرات دیجیتال یا میکروسکوپ آنالوگ بهتر است. زیرا بعضی از کاربران، عادت کرده‌اند چشم خود را داخل محافظِ عدسی های چشمی گذاشته و از بالا بصورت مستقیم به دستانِ خود در حالِ کار نگاه کنند. زیرا در این حالت، احساسِ تسلطِ بهتری بر روی کار دارند. اما برای بعضی دیگر از کاربران، صرفا کیفیت تصویر و رزولوشون مهم بوده و اورگونومی بدن و زاویه دست و کمر و سر به هنگام کار، اهمیت چندانی ندارد زیرا به دقتِ آنچنانی موقعِ کار با دستان خود، نیاز ندارند.  

به عنوان یک اصل کلی، می‌توان گفت که میزان بزرگنمایی و کیفیت تصویر، و نیز، زاویه و حالتِ کار به هنگام استفاده از لوپ یا میکروسکوپ، البته در کنار قیمت خرید لوپ یا میکروسکوپ دیجیتال یا آنالوگ، از عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع لوپ دیجیتال یا آنالوگ می‌باشد.

ولی با این وجود، لوپ آنالوگ از جهاتی نسبت به لوپ دیجیتال برتری هایی دارد. لوپ دیجیتال پس از مدتی، دچار افت تصویر می‌شود. همچنین، میکروسکوپ دیجیتال چون دارای ملحقاتی شامل سیم و پلاستیک است، احتمال آنکه در برابر گرما دچار تغییر شکل و فرسایش شود. به عبارت دیگر، میکروسکوپ آنالوگ دارای عمر مفید بالاتر و استهلاک کمتری نسبت به لوپ دیجیتال است.

لوپ تعمیرات 10E | لوپ آزمایشگاهی

در بازار لوپ تعمیرات موبایل و تلویزیون، برندهای مختلف و گوناگونی وجود دارد. یکی از برندهای شاخته شده در این زمینه KailiWei و مدل 10E ساخت کشور چین است که در حوزه ساخت میکروسکوپ تعمیرات موبایل و تلویزیون و لوپ آزمایشگاهی سابقه قابل ملاحظه‌ای دارد. مجموعه انفورماتیک پارسه مفتخر است این مدل از میکروسکوپ یا لوپ تعمیرات را به همکاران گرامی ارائه نماید.

 

لوپ تعمیرات تلویزیون | میکروسکوپ تعمیرات الکترونیک | خرید لوپ آنالوگ

میکروسکوپ تعمیرات موبایل و تلویزیون | لوپ تعمیرات الکترونیک

لوپ تعمیرات محصول شرکت KaiLiWei مدل 10E به صورت دوربین دو چشمی طراحی شده است. این میکروسکوپ تعمیرات الکترونیک که در تحقیقات آزمایشگاهی و زمین شناسی و حتی بعنوان لوپ آرایشگاهی نیز کاربرد دارد، دارای بزرگنمایی 40 الی 500 برابر می‌باشد. همچنین، این لوپ دارای زاویه چرخش چشمی هد 45 درجه و زاویه چرخش لنز بزرگنمایی هد 360 درجه حول محور پایه دوربین است. فاصله کار با این میکروسکوپ 100 میلیمتر پیشنهاد شده و تنظیمات دیوپتر آن دارای خطای 5dp می‌باشد.

با خرید این محصول، می‌توانید یک کلاه کار با برند شرکت سازنده آن KaiLiWei بصورت رایگان دریافت نمایید. 

[به این محتوا، امتیاز دهید]

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *